evilfobiak wrote:
Een paar problemen met (draadloos)internet:
- sinds vorige week ongeveer heb ik problemen met de laptop (Vista) + draadloos netwerk. Zonder enige reden is het internetverkeer enorm traag op de laptop. Als ik het
statusvenster open, wisselt de snelheid van max 54Mbps tot zelfs 1Mbps. De laptop wordt maar zelden gebruikt en ik weet niet hoelang het probleem al bezig is. In het verleden waren er geen problemen. Ik heb de laptop eens vlak naast de router gezet en toen behield hij wel constant de maximumsnelheid. Kan het zijn dat de afstand te groot is of dat er storende elementen (draadloos netwerk buren?) zijn bijgekomen die het verkeer plots vertragen?
- mijn pc hangt via de kabel aan diezelfde router en ik ondervind geen problemen. Bij mij blijft de snelheid constant op 100Mbps. Ik heb ook een 1000Mbps netwerkkaart maar als ik die gebruik valt het internet na een tijdje weg. (Ik heb ongeveer internet sinds 2005 en het is zo een zwarte SURFboard SB5100E Motorola modem.) Nu heb ik mij laten vertellen dat dat komt door een verouderd model modem van Telenet en dat ik gewoon een nieuwer model kan aanvragen. Heeft iemand daar ervaring mee? Is dat kosteloos en is het surfen dan merkbaar sneller?
Dank bij voorbaat.
Probeer eens in van kanaal te veranderen in de router?
Telenet klantendienst:
B) Minder duur 070.696969 ( zogenaamd helpdesk)
c) Normaal nummer 015666666
e) Gratis nr 1 / 080066860
F) Gratis nr 2/ 080066666
Enjoy