Post new topic Reply to topic  [ 432 posts ]  Go to page Previous  1 ... 40, 41, 42, 43, 44  Next
  Print view

Re: Slecht Humeur topic
Author Message
PostPosted: Fri Feb 26, 2010 6:24 pm 
TK Secretaris

Man, man, man wat een helse week. De vakantie is alweer compleet verleden tijd. Vandaag maar liefst vier juffen al huilend in mijn kantoor of aan de telefoon gehad. Alle vooroordelen op een stokje: een volledig vrouwelijk team is NIET te doen. Djeezes, onze school noemt De Bron, maar er stroomt inderdaad heel wat water! En dan nog allemaal over verkeerd begrepen boodschappen, onnozelheden en wellicht de winter die veel te lang duurt.

Krijg ik vandaag eindelijk mijn laatste comic toegestuurd van Watchmen (heb ik ze alle 12 origineel), wat blijkt: heeft die E-bayer mij 9 opgestuurd in plaats van 10. Dat was net de druppel. En als je dan nog weet dat we een heel weekend eetfestijn hebben, en op alle andere momenten tussendoor ik nog 8 verslagen van klasbezoeken moet schrijven en voor volgende week elke avond een vergadering heb zowel overdag als 's avonds en donderdag en vrijdag mee ga op boerderijklassen met een kudde über-stoute 7-jarigen en dan nog de AV wil plannen, kan je je voorstellen dat ik ietwat gefrustreerd ben. De eerste die nu iets zou durven zeggen over de vele vakantie in 't onderwijs kan een schop onder zijn kl*ten krijgen. Na een week werken, kan ik alweer veertien dagen gebruiken.

Profile  

PostPosted: Fri Feb 26, 2010 6:49 pm 
TK Voorzitter

Quote:
op boerderijklassen met een kudde über-stoute 7-jarigen

Hoezo? Zo'n stoute kinderen in het 2de leerjaar zitten die zeker? Wat steken ze dan zoal uit? :)

Profile  

PostPosted: Fri Feb 26, 2010 7:33 pm 
TK Secretaris

Eerste en tweede leerjaar: samen goed voor 43 kinderen.
In volgorde:
We hebben eentje die wanneer een kind een verkeerde blik in zijn richting werpt, hij vol met de vuist erop inbeukt en zowat alle mogelijke voorbehoudsmiddelen en Flair-speeltjes mee naar de klas heeft gebracht. Op straf zetten resulteert in met zijn hoofd tegen de kast bonken totdat je hem uit straf laat gaan. (1ste leerjaar)
Ander geval heeft, na een striptease tijdens de turnles, in de klas zijn schoen uitgetrokken en tegen de lamp gegooid. Reden: de andere kinderen vinden het leuk als al dat stof naar beneden komt. (1ste leerjaar)
Voor een ventje hebben we een zitbal gekocht omdat hij niet gewoon op een stoel kan zitten. De zitbal is ondertussen alweer vervangen door een gewone stoel. Op een zitbal zitten lukte ook niet... en was té plezant (1ste leerjaar)
Op zoek naar een leuk scheldwoord? We hebben een vriendje in het tweede leerjaar dat je er ongetwijfeld wel enige kan geven die je rode oortjes zou bezorgen.
Ik heb vandaag een overleg gehad over enkel drie leerlingen van het eerste leerjaar, met het CLB en zorgcoördinator: Van 9 uur tot 12u30... En dan vond een van de leerkrachten het leuk om een ouder mee te vragen op boerderijklassen... No Way! Ik ga zelf mee... Vooral als je weet dat al enkele ouders gedreigd hebben hun kinderen weg te trekken uit de school als een van eerder vernoemde leerlingen niet uit de school wordt gezet... (en wij zitten dan nog in een dorpsschool... Dit is geen Brusselse school, en we zijn volledig wit (op twee zwarte kindjes na) wat moet dat dan niet in Brussel zijn... :sick:

Profile  

PostPosted: Sun Feb 28, 2010 6:40 pm 
TK Voorzitter

Ja, amai, dat zijn wel zware gevallen. Ik heb in Brussel gewerkt in het BSGO en hoewel ik uiteraard niet voor de klas stond of niets met pedagogische dingen te maken had, denk ik niet dat er daar zo'n zware gevallen zaten :)

Profile  

PostPosted: Sun Feb 28, 2010 9:09 pm 

Dat weer in Belgie is een ramp !

Profile  

PostPosted: Tue Mar 02, 2010 8:22 am 

Christoph wrote:
Eerste en tweede leerjaar: samen goed voor 43 kinderen.
In volgorde:
We hebben eentje die wanneer een kind een verkeerde blik in zijn richting werpt, hij vol met de vuist erop inbeukt en zowat alle mogelijke voorbehoudsmiddelen en Flair-speeltjes mee naar de klas heeft gebracht. Op straf zetten resulteert in met zijn hoofd tegen de kast bonken totdat je hem uit straf laat gaan. (1ste leerjaar)
Ander geval heeft, na een striptease tijdens de turnles, in de klas zijn schoen uitgetrokken en tegen de lamp gegooid. Reden: de andere kinderen vinden het leuk als al dat stof naar beneden komt. (1ste leerjaar)
Voor een ventje hebben we een zitbal gekocht omdat hij niet gewoon op een stoel kan zitten. De zitbal is ondertussen alweer vervangen door een gewone stoel. Op een zitbal zitten lukte ook niet... en was té plezant (1ste leerjaar)
Op zoek naar een leuk scheldwoord? We hebben een vriendje in het tweede leerjaar dat je er ongetwijfeld wel enige kan geven die je rode oortjes zou bezorgen.
Ik heb vandaag een overleg gehad over enkel drie leerlingen van het eerste leerjaar, met het CLB en zorgcoördinator: Van 9 uur tot 12u30... En dan vond een van de leerkrachten het leuk om een ouder mee te vragen op boerderijklassen... No Way! Ik ga zelf mee... Vooral als je weet dat al enkele ouders gedreigd hebben hun kinderen weg te trekken uit de school als een van eerder vernoemde leerlingen niet uit de school wordt gezet... (en wij zitten dan nog in een dorpsschool... Dit is geen Brusselse school, en we zijn volledig wit (op twee zwarte kindjes na) wat moet dat dan niet in Brussel zijn... :sick:

lijkt mij zware job. hoe lang doet gij dat al? Dat zou ik niet kunnen uithouden.

Profile  

PostPosted: Tue Mar 02, 2010 6:52 pm 
TK Secretaris

't Is officieel: ik heb de domste idioot als collega-directeur. Die gaat informatie van in een mail waarop in koeien van letters staat 'VERTROUWELIJK' en die dan nog betrekking heeft op mijn verwoedde pogingen zijn onkunde te verdoezelen, lekken naar personen die er rechtstreeks bij betrokken zijn. Die hele vervloekte school is een kruidvat en in al zijn stommigheid zou mijn collega zelf de lont erin stoppen, inkorten en het vlammetje aanwakkeren.

Ik weet dat jullie hier niets aan hebben, maar 'k post het... 't was dat of het op een velletje toiletpapier schrijven en doorspoelen (--> Q-music vandaag). Dit hou ik niet erg lang meer vol. Ik heb al eens een burn out gehad, ik ben er nu niet ver meer vanaf. F*ck F*ck F*ck

Profile  

PostPosted: Tue Mar 02, 2010 7:55 pm 
TK Voorzitter

Mails en vertrouwelijk ... dat is een combinatie die niet samengaat. De helft van de mensen snapt geen snars van Outlook en doet maar wat en zo komt het uiteindelijk toch terecht waar het niet moet belanden.

Hebben ze bij jullie geen scholengroepachtig gedoe waar ge nog terecht kunt of zijn die al even incompetent (naar analogie met het GO wss wel)?

Profile  

PostPosted: Sat Mar 20, 2010 10:39 am 
TK Secretaris

Geflitst in Zwitserland op 21 juli 2009... 16 km te veel = 120 euro oO
Klacht wegens pesterijen op het werk bij mijn schoolbestuur door een van mijn juffen: ik had in mijn verslag van een (aangekondigd!) klasbezoek een werkpuntje gezet en dat pikt ze niet gezien ze al 11 jaar in 't onderwijs staat. Als je dan nog weet dat het een voorlopig verslag was en dat de leerkrachten allemaal zelf het verslag mogen aanvullen... Gelukkig is de klacht, nadat het schoolbestuur het verslag heeft gelezen, verworpen, maar nu heeft ze een hele waslijst van voorbeelden waaruit zou moeten blijken dat ik haar viseer. Lang leve mailverkeer echter, waarmee ik kan bewijzen dat wat ze zegt gelogen is... Maar hiermee verlies je veel tijd en de sfeer wordt er niet beter op.
Kortom: 't was weer een topweek! Nog twee weken en 't is paasvakantie :hypo:

Profile  

PostPosted: Fri Jul 02, 2010 8:29 pm 

Mijn PlayStation 3 heeft de geest gegeven.
Om het met de woorden van Darth Vader te zeggen:

NOOOOOO!!!

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 432 posts ]  Go to page Previous  1 ... 40, 41, 42, 43, 44  Next

All times are UTC [ DST ]